Hvordan lage en god salongprofil på Styletime?

For å få mest mulig ut av din profil på Styletime er det viktig å ha en god salongprofil som reflekterer salongen din og arbeidet ditt best mulig. Her er Styletimes egne tips til hvordan du kan få en smashing profil!

Hvordan ta fine bilder av salongen og arbeidet ditt

Kundens første møte med salongen din er ofte på nett – enten på din hjemmeside, Facebook, Instagram eller Styletime.no. For å gi et godt førsteinntrykk er det derfor veldig viktig med fine, lyse bilder som viser både hvor flink du er og hvordan salongen din ser ut.

Hvordan få flere kunder i salongen?

Som i mange andre bransjer har internett også for mange frisør- og skjønnhetssalonger blitt viktig for å få flere nye kunder i salongen. Men lett er det ikke. Her er en enkel guide til digital markedsføring for salonger.

Gratis online bookingsystem for salonger

Frisører og skjønnhetssalonger trenger ikke lenger betale for online bookingsystem med kalender. Med en profil på Styletime.no får du salongsystemet MinSalong med gratis online booking, kalender, kundeliste og SMS påminnelser til dine kunder!

– Endelig litt luksuriøs egentid

Sepideh (24) skulle gjerne ha unnet seg hudbehandling i salong oftere. Men som alenemamma i full jobb er det vanskelig å finne ledig tid. Styletime har gjort det enklere å finne behandlinger og ledige timer – på hennes premisser.

Hvordan starte egen salong?

Har du kjent på lysten til å starte egen salong? Være din egen sjef i egen frisør- eller skjønnhetssalong og få drive med det du liker aller best? Her er 8 konkrete tips til deg som vil lykkes for deg selv.

– Personlig oppfølging er nøkkelen til suksess

Når Kristine Gundersen går på jobb i Styletime, er hennes mål å skaffe frisør- og skjønnhetssalongene hun har ansvar for flere kunder. Selv elsker hun fleksibiliteten bookingsystemet gir, og hun bryr seg oppriktig om både salongeierne og kundene deres.

Sikret seg 500 nye kunder på ett år

Blant Grünerløkkas mange caféer, parker og vintagebutikker ligger frisørsalongen Oslostylistene, som drives av frisørene Fahima og Philip. Til tross for et nabolag, og ikke minst marked, med mye konkurranse har Oslostylistene klart å sikre seg 500 nye kunder i løpet av ett år. Mye av denne suksessen takker gjengen i Helgesens gate Styletime for.

– Styletime har gitt meg mer tid til kundene mine

Lidia har ni års erfaring fra skjønnhetsbransjen. Etter å ha vært i mammapermisjon, var Lidia nødt til å bygge opp mye av kundeporteføljen sin på nytt. I tillegg til å ha sikret henne flere nye kunder, opplever Lidia at Styletime har gitt henne mer tid til kundene.