hvordan lage en salongnettside styletime

For salonger

Hvordan lage en nettside for salongen din

Enten du nettopp har startet, eller har hatt en salong i mange år, er det viktig å ha en nettside for salongen. Da blir det enklere for kunder å finne frem til salongen din og få den informasjonen de trenger.

Men, vi vet at det ikke alltid er like enkelt å vite hvor du skal starte for å lage din egen nettside og hva du skal legge til på nettsiden din. Derfor har vi i Styletime laget en liten guide med seks konkrete tips til hvordan du som salong kan lage en god nettside helt selv.

Hvor skal jeg begynne?

Først og fremst må du ha et «hjem» til nettsiden din. Det enkleste kan da være å ta i bruk verktøy som for eksempel WIX eller WordPress (Google it 😉 ). Her kan du enkelt opprette en konto og sette opp nettsiden din.

Det er viktig at nettsiden din har samme navn som salongen din, eller blir det vanskelig for kundene å finne frem til nettsiden din via for eksempel Google.

Er domenet (navnet på nettsiden) opptatt kan du for eksempel legge til hvor salongen ligger. Heter salongen din Nova Beauty og ligger i Oslo, kan for eksempel nettsiden din være: Novabeautyoslo.no.

Design

Når du har satt opp en konto og fått en nettside, er det bare å sette i gang!

Den enkleste måten å få et fin design på nettsiden til salongen din, er å ta i bruk maler, eller «templates» laget av for eksempel WIX. Da er du sikker på at knappene og tekstboksene er der de skal være og alt du trenger å gjøre er å fylle inn informasjonen og tilpasse fargene.

Hva burde nettsiden min inneholde?

1. Online booking

Har eksisterende eller potensielle kunder funnet frem til nettsiden din er det mest sannsynlig for å bestille en time, så derfor er det veldig viktig at de får mulighet til å bestille time online.

Har du en profil på Styletime.no får du også tilgang til gratis online booking som enkelt kan legges til på din hjemmeside, Facebook og Instagram. Kontakt oss her for mer informasjon og hjelp til å sette opp gratis online booking på din hjemmeside.

Les også: Gratis online booking fra Styletime

2. Adresse, telefon nummer og e-post

Kanskje det er en selvfølge, men også noe som er enkelt å glemme… Det kan også være lurt å skrive hvordan kundene enklest mulig kan komme seg til salongen, og eventuelt hvilken etasje du holder til i.

3. Beskrivelse av behandlingene du tilbyr

For kundene dine er det ikke selvsagt hva som er forskjellen på en pedikyr og en spa-pedikyr, eller hva kjemisk peeling er. Skriv derfor litt om behandlingene du tilbyr slik at det blir enklere for kundene å velge den riktige behandlingen for dem.

Bruker du salongsystemet MinSalong fra Styletime er kan du enkelt legge til dette direkte i din online booking.

4. Informasjon om salongen din

Bruker du kun økologiske produkter? Er salongen din barnevennlig? Slik informasjon er viktig å formidle til kunden. Introduser salongen din kort slik at kundene får et inntrykk av hva de kan forvente og hvorfor de burde velge å bestille time hos akkurat deg. Legg også ut noen fine bilder av lokalet ditt 🙂

5. Informasjon om ansatte med bilder

Hvilke sertifikat og utdannelse har de som jobber i salongen? Dette, sammen med bilder av alle ansatte bidrar til å skape trygget for kundene, i tillegg til at potensielle kunder kan «bli kjent» med de som jobber i salongen.

6. Bilder av arbeidet ditt

Vis kundene hvor flink du er! Legg ut resultatbilder, og link gjerne til Instagram og Facebook slik at kundene enkelt kan se de nyeste bildene dine.

Håper disse tipsene gjør det litt enklere for deg å sette opp en nettside til salongen din 🙂

Ønsker du å bli mer synlig på nett og få tilgang til et gratis online bookingsystem? Kontakt Styletime for råd og veiledning til hvordan salongen din kan ta steget videre!

Bli en del av Styletime.no