eksempel salong test styletime beauty

For salonger

Hvordan lage en god salongprofil på Styletime?

For å få mest mulig ut av din profil på Styletime er det viktig å ha en god salongprofil som reflekterer salongen din og arbeidet ditt best mulig. Her er Styletimes egne tips til hvordan du kan få en smashing profil!

Behandlingslisten

  • Vise kundene hele spekteret av behandlinger du tilbyr. På Styletime.no søker kunder etter en bestemt behandling før de velger salong. Derfor er det viktig at du viser alle behandlingene du tilbyr, for å kunne bli valgt av kunden. Husk også å legge til ekstra tjenester som fjerning av gelenegler og hårkur slik at kundene ser at du også tilbyr dette.
  • Ha enkle, beskrivende navn på behandlingene. På Styletime er de fleste behandlingsnavnene standardiserte, og det er ikke uten grunn. Vi har gjort det på denne måten fordi det skal være enklere for kundene å finne og sammenligne behandlingene du tilbyr. Derfor er det bedre å kalle ansiktsbehandlingen «Dyprens» og ikke «Nova facial cleaning» – om det faktisk er en dyprensende behandling.
  • Gode beskrivelser av behandlingene er viktig. For kunder er det ikke selvsagt hvordan en manikyr utføres, eller hva en klassisk massasje hjelper mot. Skriv derfor dette i en kort, og informativ tekst til behandlingen. Gjør du det lille ekstra i behandlingen? Gir du for eksempel alltid 10 minutt hodebunnsmassasje ved hårkur, eller påfører en beroligende krem etter voksing? Skriv det 😊

Bilder

Bilder er det første kunden ser på når de leter etter en ny salong å gå til. Ha derfor fine, lyse og klare bilder av både salongen og de mest populære behandlingene du utfører.

Her kan du lese mer om hvilke bilder du burde ha på din profil, og hvordan du kan ta gode bilder.

Ansattbilder

For å skape ekstra troverdighet for nye kunder, er det viktig med et fine bilder av salongens ansatte. Husk også å legge til din yrkestittel slik at kunden enklere kan velge hvem de vil booke time hos 😊

Eksempel på gode ansattbilder

Beskrivelse av salongen

En kort, og informativ beskrivelse av salongen og hvilken erfaring du har er viktig informasjon for kundene. Bruker du for eksempel kun økologiske produkter eller om salongen kun tar i mot kvinner, er dette også fint å fremheve i beskrivelsen.

Tilbakemeldinger

Tilbakemeldinger fra kunder er alltid bra å få! Be derfor kundene pent om å legge igjen en tilbakemelding på Styletime etter besøket i salongen. Da vil du både øke tilliten til salongen og få mulighet til å vise nye kunder hvor flink du er.

Les også: Hvordan få flere kunder i salongen

Har du spørsmål angående din profil på Styletime kan du kontakte oss på kundeservice@styletime.no, så hjelper vi deg gjerne 🙂