Vippestylist Lidia

For salonger

– Styletime har gitt meg mer tid til kundene mine

Lidia har ni års erfaring fra skjønnhetsbransjen. Etter å ha vært i mammapermisjon, var Lidia nødt til å bygge opp mye av kundeporteføljen sin på nytt. I tillegg til å ha sikret henne flere nye kunder, opplever Lidia at Styletime har gitt henne mer tid til kundene.

Skjønnhetssalongen Revive tilbyr trendy og populære hud- og skjønnhetsbehandlinger, som microneedling, vippe-extensions og plasma-pen. Lidia er skjønnhetsterapeut og driver salongen sammen med kollega Catanea.

– Jeg elsker alt ved jobben min – fra å jobbe med mennesker, sitte konsentrert med små detaljer i timesvis, til å kunne hjelpe mennesker med deres utfordringer og få se de endelige resultatene. Arbeidsoppgavene er også utrolig varierte, fordi mennesker er så forskjellige. I tillegg er det stadig nye ting å lære, forklarer Lidia.  

Mer tid til kundene og seg selv

Lidias behandlinger innebærer teknikker som forutsetter dyp konsentrasjon. Microneedling krever blant annet at man evner å konstant finjustere teknikken, i tillegg til at det stadig er nye trender og teknikker å holde seg oppdatert på innenfor bransjen. Takket være Styletime sitt enkle bookingsystem, smarte løsninger og god oppfølging, har Lidia fått bedre tid til å konsentrere seg om yrket sitt, og ikke minst kundene.    

Kundene mine digger det

Lidia, daglig leder hos Revive

– Siden det kun er meg i salongen, ville jeg vært nødt til å stoppe behandlingen av en kunde for å svare på telefonhenvendelser. Derfor pleide jeg å sette av timer i løpet av dagen for å gå gjennom telefonen og bookinger som hadde kommet inn, noe som var lite effektivt. Av og til skjedde det også at jeg mistet kunden fordi hun eller han hadde booket hos noen andre i mellomtiden, forteller Lidia.    

Gjennom Styletime sitt online bookingsystem, kan Revives kunder selv booke og endre timer.

– Nå ruller det og går av seg selv. I tillegg har jeg bookingsystemet på telefon og datamaskin, som gjør at jeg kan ta det med meg uansett hvor jeg er. Dermed kan jeg slappe helt av om kvelden og nyte tiden med sønnen min. Og så er det superenkelt å bruke, selv for en som meg som er en kløne når det kommer til ny teknologi.

– Og kundene mine digger det, smiler Lidia.

Måtte starte forfra etter mammapermisjon

Lidia startet opp salongen Revive for ett år siden, etter å ha vært i mammapermisjon. Som selvstendig næringsdrivende skjønnhetsterapeut var det ikke helt lett å plukke opp tråden der hun slapp etter å ha vært borte fra behandlingsbenken i to år.

– Da jeg gikk ut i mammapermisjon, ble flere av mine faste kunder nødt til å finne noen andre de kunne gå til for behandling. Da jeg kom tilbake var det ikke gitt at kundene jeg hadde tidligere satt og ventet på meg.

Dermed var Lidia nødt til å bygge opp mye av kundeporteføljen sin på nytt, og det var slik hun oppdaget Styletime for første gang.

– I de årene jeg har holdt på i bransjen har jeg aldri hatt et system som fungerer så godt som Styletime. I tillegg til at det har effektivisert mye av arbeidshverdagen, har Styletime vært en veldig god markedsføringskanal hvor jeg har gått fra å ha 20 faste kunder til å være fullbooket nesten hver eneste dag.

I de årene jeg har holdt på i bransjen har jeg aldri hatt et system som fungerer så godt som Styletime.

Lidia, daglig leder hos Revive

Tett samarbeid mellom salongen og Styletime

Det er mye som tyder på at Lidia er ettertraktet, og blant vurderingene på Styletime ligger det mye ros og positive tilbakemeldinger. Hvis man skulle få negative tilbakemeldinger er Styletime raskt på ballen med å kontakte salongen.

-Hvis en kunde legger inn en lav score av salongen, så ringer Styletime for å informere om vurderingen og for å snakke om hva som kan være årsaken til dette. Da får man jo sjansen til å rette opp eventuelle misforståelser eller tilby kunden en ny time. Sånn sett er det et tett samarbeid mellom salongen og Styletime. Dette er jo også deres kunder, og de er like opptatt av at kundene skal være fornøyde, forklarer Lidia.

I tillegg til dette prater Lidia jevnlig med sin kontaktperson i Styletime. Hun opplever at hun får god oppfølging, og ikke minst at Styletime er opptatt av at det går bra med henne og salongen.

– Å samarbeide med Styletime er noe av det beste jeg har gjort!

Derfor liker Lidia Styletime:

  • Enkelt å nå ut til nye kunder
  • Smarte og effektive løsninger som er enkle å bruke
  • Gir bedre oversikt gjennom online bookingsystem
  • Har fått mer tid til kundene
  • Oppfølging og tett samarbeid med Styletime
  • Kunder kan legge inn omtaler av salongen  
  • Kundene er fornøyde med tjenesten

Les også: